To nordmenn fra start i sterk Brøndby-seier
Selv om den offensive midtbanespilleren ikke kunne forhindre at Viking gikk på en smell på hjemmebane mot det store formlaget i Eliteserien, roses unggutten for sine prestasjoner. – Naatan gjør en veldig god kamp. Han har akkurat kommet hit til landet, og kan nesten ikke navnet på noen av lagkameratene, men vi hev ham utpå og han kom veldig godt fra det. Han er en veldig god fotballspiller, kreativ og har akkurat den innsatsen i spillestilen som vi ønsker. Når han blir bedre kjent med spillerne og får bedre relasjoner, så blir han en meget bra forsterkning for oss, roser Viking-trener Morten Jensen om finnen som fikk sin Viking-debut kun drøye 48 timer etter at han landet i Stavanger.
Børkeeiet og Brøndby bommet på mesterligaens gruppespill
– Mange grunner til at det ikke stemmerEtter en solid start på sesongen, hvor det ble snakket om at Viking var en av gullkandidatene i årets Eliteserie, er blåtrøyene i Stavanger nå inne i en nedadgående formkurve. Laget har tapt to av sine tre siste kamper i Eliteserien, og forrige uke røk drømmen om gruppespill i Conference Leage etter 3-4-tap sammenlagt mot FCSB. – Det er sikkert mange grunner til at det ikke stemmer helt nå. Akkurat nå er vi ikke gode nok i de avgjørende fasene i spillet.
Stor oversikt: Dette er lagene Viking kan møte i Europa-kvaliken
Sigurdsson ikke typen Viking jakter - Bergens Tidende
Nettavisen erfarer: Viking har akseptert bud på Sebulonsen fra
Fansen var veldig, veldig gode. Jeg er åpenbart skuffet over resultatet, men glad for å få mine første minutter, sier han til TV 2. – Vikings kaptein Zlatko Tripic mente du var lagets beste? – Vel. Jeg mener jeg spilte helt ok. Det er mye jeg kan forbedre meg på. Jeg kan gjøre små ting bedre og få mer assist og mål.
000 danske kroner. I tillegg får ikke klubben lov til å samle sine supportere under de tre gjenstående bortekampene før den danske ligaen tar vinterpause. – Fotballens Disiplinærmyndighet er i besittelse av videomateriale fra Viborg FF, som viser spesielt voldelig og aggressiv oppførsel fra noen av Brøndby IFs tilskuere overfor kontrollører og politiet på kampen, heter det i begrunnelsen for straffen.
Nettavisen erfarer: Viking har akseptert bud på Sebulonsen fra BrøndbyDet får Nettavisen opplyst. Viking skal være i ferd med å selge Sebulonsen til den danske storklubben Brøndby. Sebulonsen kom til Viking fra Sola i 2020. Han har scoret fire mål i Eliteserien på de første 15 kampene. – Jeg kan ikke kommentere noen ting, sier sportssjef i Brøndby, Carsten Jensen, til Nettavisen. Nettavisen har vært i kontakt med Vikings sportssjef Erik Nevland.
Lørdag ble det også klart at Samuel Fridjonsson er solgt til gresk fotball. Gjennom hele sommervinduet har Viking jaktet på erstattere, og før helgen kom finske Naatan Skyttä på lån ut sesongen fra franske Toulouse. 20-åringen gikk rett inn i Vikings startoppstilling i 1-2-tapet mot Vålerenga, etter kun én lett treningsøkt med sine nye lagkamerater.
Гrnskov til BrГёndbyMartin Гrnskov, Viking og BrГёndby er enige. Midtbanespilleren skifter klubb. Klubbene er enige om en overgangssum. Spilleren er ogsГҐ enig med BrГёndby om de personlige betingelsene. Гrnskov signerte for de mГёrkeblГҐ foran 2012-sesongen. Siden da har 27-ГҐringen nesten spilt samtlige kamper pГҐ midtbanen for Viking. Totalt stГҐr han i dag, fredag, med 69 kamper og 6 scoringer pГҐ halvannen sesong.
Viking spilte uavgjort mot serielederne<br></br>Brøndby — Viking 1-1. Viking var best i første omgang, Brøndby var<br></br>best i andre. Derfor var uavgjort et greit resultat. Men med mer<br></br>treffsikre vikinger ville det blitt seier over de danske<br></br>serielederne. <br></br>04. 03. 2001 03:01Oppdatert 28. 2006 22:37BRØNDBY: Geir Lunde var fungerende Viking-trener i kampen, og kan ta med seg flere oppmuntrende meldinger til en sengeliggende Benny Lennartsson. Bjarte Lunde Aarsheim var god. Det samme var Tom Sanne, Toni Kuivasto og Morten Berre, selv om sistnevnte bommet på to store sjanser. Dominterte før pauseViking hadde kampens første mulighet, etter to minutter.
«Norske» Brøndby tildelt megabot etter supportervoldFølg Eliteserien på discovery+ og Eurosport. noDet er disiplinærinstansen i dansk fotball som straffer hovedstadsklubben for bråket som oppsto i forbindelse med superligakampen mot Viborg for en tid tilbake. Brøndby har fire nordmenn i sin spillerstall: Ohi Omoijuanfo, Sebastian Sebulonsen, Henrik Heggheim og Sigurd Rosted. I tilegg spiller tidligere Viking-spiller Joe Bell for den danske klubben. EliteserienKlubblegenden klar for nytt Eliteserie-eventyr6 TIMER SIDENBoten Brøndby er ilagt lyder på 400.
Nok en Viking-spiller til Brøndby - Dagsavisen
Tripic: – Det skal ikke være sånnVikings kaptein Zlatko Tripic mener også 20-åringen gjorde en strålende innsats. Samtidig mener den rutinerte profilen også at Skyttäs prestasjoner bør være en vekker for de øvrige spillerne på laget. – Jeg har høye forventninger, han er kjempegod og viste frem veldig mye mot Vålerenga.
Sebulonsen til Brøndby – NRK Sport
Det er akkurat det vi trenger. Folk som kommer inn med masse energi, sier Tripic til TV 2, og fortsetter:– Men det skal ikke være sånn. At en helt ny kommer inn og i mitt hode var lagets beste. Det bør smitte over på oss andre. Vi er nødt til å heve oss hver enkelt, sier han. RETT INN PÅ LAGET: Vikings Naatan Skyttä og Vålerengas Torgeir Børven under eliteseriekampen mellom Viking og Vålerenga på SR-bank arena. – Målet er å spille for en Champions League-klubbSkyttä, som har landskamper både for Finlands U17, U19 og U21-landslag, er glad for å ha kommet til Viking. – Det føltes veldig godt å få debuten og å spille på hjemmebane.
Viking selger Henrik Heggheim: – Dette er surrealistisk
Tripic advarer: - Det skal ikke være sånnKLAR TALE: Vikings Zlatko Tripic kommer med en advarsel etter eliteseriekampen mellom Viking og Vålerenga på SR-bank arena. Foto: Carina Johansen / NTB Foto: Carina Johansen Viking-profilen Zlatko Tripic hyller nysigneringen Naatan Skyttä, men kommer samtidig med en advarsel til sine lagkamerater. Viking solgte Sebastian Sebulonsen til Brøndby og toppscorer Veton Berisha til Hammarby i sommer.
En helt ok kamp, men jeg kan bedre, oppsummerer 20-åringen, som har høye ambisjoner for sin videre karriere. – Målet mitt på sikt er å spille for en Champions League-klubb, men nå er fokuset mitt å spille her i Viking for resten av sesongen. Så får vi se senere hvordan karrieren min blir i fortsettelsen, slår han nøktern fast. Mandag blir angriperen Sander Svendsen, som har en fortid i klubber som Molde, Hammarby, Brann, Odd og nå sist danske OB, presentert som ny Viking-spiller. Det gleder Tripic. – Konkurranse på laget er viktig. Alle må kjenne på at «min plass på laget ikke er sikker». Det må jobbes steinhardt på trening. Og at vi trenger forsterkninger, det er ingen hemmelighet, fastslår han.
Keeper klarte ikke å holde Morten Berres skudd, men Erik Nevland satte returen over. Laget tok ledelsen etter 20 minutter av første omgang. Tom Sanne brøt på midtbanen og spilte til Erik Nevland, som gikk til dødlinjen. Innlegget gikk til Morten Berre, som satte ballen enkelt i mål fra én meter. Det meste av spillet foregikk på midtbanen de første 45 minuttene, men Viking hadde ballen mest og ledelsen til pause var fortjent.
Viking FK - Side 319 - Fridiskusjon
Her er spilleren Viking jakter - kan bli klar i dag - adressa.no
Særlig på høyresiden ga Bjarte Lunde Aarsheim og Tom Sanne Brøndbys forsvar mye hodebry. Nyinnkjøpte Kristian Sørli kom lite med i spillet på venstrekanten. Viking var nær ved å øke ledelsen etter to minutter av andre omgang, men skuddet fra Bjarte Lunde Aarsheim ble reddet på streken. Brøndby overtokBrøndby kom bedre med og var det beste laget etter pause. Begge lagene hadde store sjanser i sluttminuttene. Brøndbys Peter Madsen skjøt over for nærmest åpent mål fra 5-6 meter, og deretter kom Morten Berre alene mot Brøndbys keeper. Men vinkelen ble for spiss, og skuddet fra 13 meter gikk via målvakten til hjørnespark.
Hamrén debuterer mot Viking - RBKweb - artikkel